احیای لارستان بزرگ با کوچک کردن هرمزگان!/توافق پنهانی نماینده غرب هرمزگان صحت دارد؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 29 دی 1390
بازدید : 1312
نویسنده : لارستان بزرگ

هرمزگان نیوز در مقاله ای در تاریخ 27 دی ماه 1390 خود می نویسد:

 به گزارش هرمزگان نیوز محمد ذاکری-روزنامه نگار هرمزگانی-با نگارش مطلبی در وبلاگ شخصی خود به شائبه ای در خصوص احیای دوباره طرح تجزیه هرمزگان اشاره کرده که طی چند روز گذشته در فضای مجازی بازتاب های زیادی داشته است. متن کامل این یادداشت را در ادامه بخوانید: ایام انتخابات فرصتی است برای اهالی سیاست که برای جلب رأی مردم انواع و اقسام وعده ها و گاهی وعیدها را مطرح کنند و به خصوص این سخنان در زمانی که عملا رسانه های پیگیر و متصل وجود ندارند شدت و حدتی عجیب می گیرد.

یکی از این وعده ها سخنان نماینده فعلی لار در مجلس شورای اسلامی است که مدعی شده است خیال تشکیل استان لارستان را با تجزیه غرب استان هرمزگان در مجلس جدید عملی خواهد کرد! ارزوی تشکیل استان لارستان(که گاهی توسط عده ای دیگر فارس جنوبی نامیده می شود)از خواسته هایی است که در سالهای اخیر به شدت توسط برخی اهالی سیاست در شهرستان های جنوبی استان فارس به خصوص شهرستان های لار و لامرد و مهر دنبال شده است و در این زمینه مقدمه چینی هایی نیز در سطح مطبوعات محلی و مقالات و نهادهای کشوری انجام پذیرفته است. تا اینجای کار عیب و اشکالی دیده نمی شود و وحدت شکنی خاصی صورت نگرفته و در نهایت هیچ ربطی هم به مردم هرمزگان ندارد اما فقط مشکل از جایی بروز می کند که مدعیان لارستان بزرگ خواهان ان می شوند که این خواسته دیرینه با تجزیه کامل غرب هرمزگان و پیوستن شهرستان هایی چون لنگه و گاوبندی (پارسیان) و بستک عملی شود. اگر واقعا لارستان به تنهایی قابلیت و لیاقت استان شدن را دارد چه نیازی به پیوستن دیگران است؟ اگر جنوب استان فارس از سوی مرکزنشینان در شیراز مورد تبعیض واقع شده است چه نیازی است این تبعیض با اجحاف در حق مردم هرمزگان رفع شود؟ایا لارستان بزرگ باید با خیال باطل کوچک کردن هرمزگان عملی شود و به تنهایی قابل تحقق نیست؟

در اخرین نمونه به گزارش جناح انلاین، علی اصغر حسنی نماینده ی دوره هشتم شهرستان های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ای جنجالی که در ماه های گذشته انجام شده است خبر از توافق خود با حاج احمد جباری برای الحاق منطقه ی بستک و گاوبندی به لارستان در صورت استان شدن داده است! هرچند در تابستان امسال طرح این مسأله با مخالفت های جدی در هرمزگان از سوی شخصیت ها و محافل گوناگون رو به رو بود اما تکرار چندباره ی ان نشان می دهد که چگونه در زمانی که کشور به اتحاد و یکدلی نیازمند است و همواره بر ان تاکید شده است عده ای فرصت طلب در پی دامن زدن به چنین ایده های تفرقه افکنانه ای هستند.

البته نباید حق را کتمان کرد؛ چرا که در جریان طرح تجزیه هرمزگان در تابستان امسال، اقای احمد جباری نماینده غرب استان در مجلس اسلامی یکی از اولین کسانی بود که صریحا مخالفت خود را با این ایده ها بیان کرد. اکنون هم نگارنده به هیچ وجه قصد ورود به بحث های انتخاباتی را ندارد اما انتشار فایل صوتی از اقای حسنی در نزدیکی انتخابات مجلس یک بار دیگر این ضرورت را بوجود می اورد که اقای جباری در برابر این ادعای منتشر شده عکس العمل نشان بدهند؛ سخنانی که شاید هیچ حقیقتی نداشته و صرفا جنبه مصرف داخلی داشته است.

سابقه اختلافات شدید قومی و مذهبی در مناطق لارستان که ان را در اشوب شهرستان گراش دیدیم به خوبی نشان می دهد که این منطقه برای استان شدن بیش از ان که نیازی به تجزیه کردن هرمزگان داشته باشد نیازمند وحدت داخلی خود این مناطق و برطرف کردن تبعیض های قومی و مذهبی است. امیدواریم که مساله وحدت ملی اقوام ایرانی بازیچه ی اهالی سیاست نشود و ارامش منطقه پاس داشته شود.




:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: , استان لارستان , هرمزگان , الحاق بخشهایی ازهرمزگان به استان لارستان , سخنان جباری نماینده غرب هرمزگان در مورد الحاق غرب هرمزگان به لارستان , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








زمین باقی می ماند اما انسان فانی است،انسان به جهان چشم می گشاید،اما دوباره در قعر خاک مدفون می گردد.زندگی بس کوتاه است،اما جهان در مکان جاوید خود پایدار باقی می ماند. partnering with Indigenous peoples to Defend their Lands، Languages، and Cultures

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان استان من لارستان و آدرس bazigar.Loxtarin.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار می گیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com